Raar jaar

08-09-2017 17:54

Zoals veel mensen al weten... 2017 heeft geen beste start gehad voor mij persoonlijk. Eind december ben ik naar IJsland gegaan. Heb daar genoten van 10 dagen IJsland met mijn dochter Therra.  Heerlijk. Helaas vloog ik ziek terug op 3 januari. Bleek op 1 januari de man van een lieve vriendin overleden..... Op 4 januari werd Hugi opgehaald. Zeer moeilijk voor mij. 

Wat ik nooit had kunnen bedenken dat er iets met Síða zou kunnen gebeuren. 16 januari kreeg ze koliek. Dierenarts er bij. Het zag er echt slecht uit. Parafine er in. Heel veel lopen. En uiteindelijk kwam om 11 uur ontlasting en de vlag ging uit. Out of the woods denk je dan. Helaas.... Ik trof mijn meisje de volgende morgen vroeg... dood in de sloot aan. Mijn hart brak. 

In maart overleed een lieve vriendin (tevens de moeder van een dierbare vriend)....  en eind maart ging het helaas ook erg slecht met het oudje. Lýsingur.  Ik was al zo bang dat hij het niet ging halen dat Therra terug zou komen. Dus Therra gebeld. Samen gehuild en een afspraak gemaakt met de dierenarts. Op 27 maart hebben we afscheid van hem genomen. Het was goed zo.... Hij was klaar. 

Er ging helaas nog heel veel meer mis in de eerste helft van 2017. 

Toen kwam het keerpunt en werd ik weer sterk. Gestopt met roken. Wauw. Therra een leenpaard voor mij geregeld. Mæja frá Álfhólum die ook nog eens geboren is op de stal waar Therra voor het laatst gewerkt heeft. Heerlijk paardje. En met Therra naar de finales van de WK geweest 10 dagen nadat ze eindelijk thuis gekomen was. 

De tweede helft van 2017 wordt geweldig. Moet gewoon.