Fridrik X

23-01-2012 18:43

Dekseizoen 2012...

Alweer Januari 2012! Tijd voor spijkers met koppen, de spreekwoordelijke knopen doorhakken. Al 2 jaar worstel ik met de vraag 'welke hengst voor Djásn'.  Toen Marjo en ik Fridrik in maart 2011 zagen gaan op onderstaand filmpje op YouTube, met de kleine 5 jarige Auður in het zadel tijdens een sneeuwstorm, waren Marjo en ik het er over eens. Iedereen zou er zo één moeten hebben. Dus Marjo liet de merrie Hreyfing, die het jaar ervoor helaas niet opgenomen had, dekken door de knappe schimmelhengst. Marjo en ik verheugden ons enorm op het veulen van Hreyfing en Fridrik X. Maar toen Marjo overleed in juni 2011, werd Hreyfing verkocht aan Vindstadir (Hongarije). En ergens vreet het aan me. Geen Fridrik kind hier in de wei dit voorjaar. Vandaar mijn keuze.... Een Djásn x Fridrik X in 2013! Ik heb Ester Anna gevraagd of zij dacht of Djásn en Fridrik X een goede match zouden zijn (met beiden Kolfinnur frá Kjarnholtum in de afstamming... en Fridrik 2 x Gáski frá Höfstöðum ) en zij dacht van wel. Dus we gaan er gewoon voor. Een duidelijk emotioneel getinte beslissing. Gezien schimmel geheel mijn kleur niet is!

Friðrik X frá Vestri-Leirárgörðum - IS2004135469

F: Gustur frá Hóli ( 8.57 )fridrik_face1.jpgfridrik_face2.jpgfridrik_face3.jpg
FF: Gáski frá Hofsstöðum ( 8.32 )
FM: Abba frá Gili ( 8.03 )

M: Dama frá Vestri-Leirárgörðum ( 8.07 )
MF: Dagur frá Kjarnholtum ( 8.24 )
MM: Drottning frá Vestri-Leirárgörðum ( 7.89 )

 

 

 

 

 

Fridrik gereden in een sneeuwstorm door Auður (5 jaar)

 

Fridrik gereden door Auðbjörn. Wat een heerlijk paard!

En zeg nu eerlijk... als je zo'n meisje van 5 met zo'n paard ziet gaan... denk je dan niet heel even stiekem bij jezelf... maar DAT... zou ik toch zelf ook moeten kunnen met zo'n paard? (Vanuit een negatief perspectief zou je kunnen denken.... Ik kan ECHT niet rijden..... )