Sóley frá Sólvangi

25-04-2010 08:44

Sóley frá Solvangi

 In 2009 kreeg ik een mailtje van een Nederlands, in Frankrijk verblijvend, stel die al een crush op Sóley hadden toen ze nog te koop stond. Ze hadden al 2 rijpaarden en 3 is ook weer zoiets. Helaas werd één van de rijpaarden ziek. Maar samen rijden is toch het leukst! Sóley kwam zo weer 'op' en ze mailden ons of ze nog te koop was. Nee. Eigenlijk niet. Want Sóley was drachtig en zou in ieder geval tot het afspenen moeten blijven. Het stel kwam kijken bij Sóley en Gýmir en Karen en Pim vielen als een blok voor Sóley. En ze wilden op haar wachten! Nu, anderhalf jaar verder  heeft Sóley ons op 25 april 2010 verlaten om in Frankrijk te gaan wonen!  Pim en Karen, heel veel plezier met Sóley en geniet van haar. Ik zal haar hier ontzettend missen. Ze is een echte 4 x 4...

Update: het gaat goed met Sóley! Afgelopen jaar bijna geen jeuk, alleen wel wat 'afknabbel schade' wat ze hier af en toe ook had. Dus geen wondjes, alleen 'haarverlies'. En zo te zien zijn Pim en Karen dol op 'onze Sóley'. Ik ben blij dat ze zo'n fijn plekje heeft gevonden!

Sóley frá Solvangi, een mooie rooie Bassi frá Bakka dochter uit 1994 en nu dus 16, heeft  in 2008 en 2009 voor 2 hele mooie hengstveulens gezorgd voor Frá Þægilegum Hestum . Prachtige jongens.

Het  eerste veulen van Sóley en Gísli, Gýmir, is op 15 mei 2008 's morgens rond 10.30 geboren in het bijzijn van Monique. Gezien ik een overvolle agenda heb en het veulen van Sóley en Gísli helemaal te gek is en ik het wel heel erg leuk zou vinden ook een merrieveulen uit deze combinatie te hebben... hebben we haar, voor mijn zusje Angelique, weer door Gísli laten dekken. Het veulen uit deze combinatie, een zwart bonte zoon met de naam Sómi frá þægilegum Hestum (Glorie) is echt een hele leuke.

Sóley en Gísli, de vader van Gýmir, Ásti, Mánadís, Sómi en Ástríða! Gísli is de zoon van Síða frá Skjalaritara en Gimsteinn frá Skaney.