Wachten op het veulen van 2012!

23-01-2012 18:50

Wachten op het veulen van 2012

Mijn mooie meisje Mánadis (Andvaka frá Veruleiki x Gísli frá Skjalaritara) is vorig jaar juli drachtig gescand van de zwart homozygoot bonte hengst Demantur frá Sauðarkróki! In ieder geval een bont veulentje... maybe, met een beetje mazzel (ok... in theorie zelfs 75% kans...) op homozygoot bont! Bruin bont of zwart bont... spannend hoor! Manadis is begin mei 2012 uitgerekend. Ze heeft me versteld doen staan. Deze 3 jarige jonge dame. Na haar verhuizing van Limmen naar Bergen/Damlander polder bleek ze niet vergeten te zijn dat ze een uitstekende zwemmer is en stak het water over om via het paddenpad de Damlander polder te verlaten. Dus Manadis moest naar huis. Ik heb haar in eerste instantie (ik had die dag een feest en zou, zo laat in de middag, in het donker met haar moeten lopen) in een prikwei in een wei aan de Nesdijk neer gezet bij Petra en Tineke met gezelschap van Kyssa en haar de volgende morgen van de Nesdijk naar de Oosterdijk gewandeld. zo'n 3,7 km. En ze was zo ontzettend braaf en liep zo leuk mee! Echt een plezier. Totaal niet onder de indruk van honden of auto's/brommers/busjes... helemaal top! Het heeft even geduurd voor ze geacclimatiseerd was maar nu is ze echt 'thuis'.  Ze heeft 1 x een zadel op gehad (zonder mens...) en ook daar maakte ze niets van. In het najaar, als haar veulen enigszins zelfstandig is, gaan we beginnen met het inrijden van Manadis, waar ik mij persoonlijk nu al op verheug!